In een futuristisch Brazilië in het jaar 2027, waar religieuze ijver en staatscontrole hand in hand gaan, werkt Joana als ambtenaar bij de burgerlijke stand. Ze zit diep in haar evangelische geloofsgemeenschap “Divino Amor” en gebruikt haar positie om stellen die willen scheiden ervan te weerhouden uit elkaar te gaan. Ze gebruikt daarvoor onconventionele methoden, variërend van spirituele begeleiding tot fysieke therapieën. Hoewel Joana en haar man Danilo regelmatig aan deze rituelen meedoen, blijft hun vurig verlangen naar een kind onvervuld. Deze persoonlijke crisis zorgt ervoor dat Joana haar geloof en de praktijken van haar gemeenschap in twijfel trekt. De film schetst een beeld van een samenleving waarin religieuze dogma's en staatsinstellingen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, en stelt de vraag hoeveel controle over het persoonlijke leven acceptabel is. Gabriel Mascaros DIVINE LOVE (oorspronkelijke titel: DIVINO AMOR) is een visueel indrukwekkende mix van sciencefiction en maatschappijkritisch drama. Met felle neonkleuren en een opzwepende elektronische soundtrack creëert de film een sfeer die zowel fascinerend als verontrustend is. Dira Paes overtuigt in de rol van Joana en geeft het personage een diepe emotionaliteit. De film ging in première in de competitie van het Sundance Film Festival 2019 en werd daarna vertoond in het Panorama van de Berlinale. Hij kreeg goede recensies voor zijn moedige weergave van een toekomstig Brazilië, waar persoonlijke vrijheid en staatsreligieuze controle in een fragiel evenwicht zijn.
Joana hecht veel waarde aan haar geloof. Ze gebruikt haar werk als notaris om scheidende stellen aan te moedigen hun scheiding te heroverwegen.
In een futuristisch Brazilië in het jaar 2027, waar religieuze ijver en staatscontrole hand in hand gaan, werkt Joana als ambtenaar bij de burgerlijke stand. Ze zit diep in haar evangelische geloofsgemeenschap “Divino Amor” en gebruikt haar positie om stellen die willen scheiden ervan te weerhouden uit elkaar te gaan. Ze gebruikt daarvoor onconventionele methoden, variërend van spirituele begeleiding tot fysieke therapieën.
Hoewel Joana en haar man Danilo regelmatig aan deze rituelen meedoen, blijft hun vurig verlangen naar een kind onvervuld. Deze persoonlijke crisis zorgt ervoor dat Joana haar geloof en de praktijken van haar gemeenschap in twijfel trekt. De film schetst een beeld van een samenleving waarin religieuze dogma's en staatsinstellingen onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, en stelt de vraag hoeveel controle over het persoonlijke leven acceptabel is.
Gabriel Mascaros DIVINE LOVE (oorspronkelijke titel: DIVINO AMOR) is een visueel indrukwekkende mix van sciencefiction en maatschappijkritisch drama. Met felle neonkleuren en een opzwepende elektronische soundtrack creëert de film een sfeer die zowel fascinerend als verontrustend is. Dira Paes overtuigt in de rol van Joana en geeft het personage een diepe emotionaliteit.
De film ging in première in de competitie van het Sundance Film Festival 2019 en werd daarna vertoond in het Panorama van de Berlinale. Hij kreeg goede recensies voor zijn moedige weergave van een toekomstig Brazilië, waar persoonlijke vrijheid en staatsreligieuze controle in een fragiel evenwicht zijn.