Gedreven door een gedeeld verlangen naar verandering hebben deze leraren hun eigen school opgericht en geopend. Sommigen in Molenbeek met de Ecole Secondaire Plurielle Maritime. De anderen in Sint-Gillis met het Lycée Intégral Roger Lallemand. Hoewel ze verschillend georganiseerd zijn, hebben ze gemeen dat het allebei staatsscholen zijn met een actieve onderwijsaanpak voor alle kinderen, van alle achtergronden. Twee scholen waar we geloven dat dit type onderwijs voor iedereen toegankelijk is. Sociale diversiteit, zorgzaamheid, democratie, solidariteit, vrijheid van meningsuiting en het stellen van vragen zijn hier de sleutelwoorden. We staan op het punt om het tweede levensjaar van deze twee scholen mee te maken, waar we leerkrachten en leerlingen zullen ontmoeten die gelukkig en tevreden zijn, verenigd rond een gedurfd en ambitieus project.
In Brussel zijn twee teams van gepassioneerde leerkrachten bezig hun droom waar te maken: de school anders maken en haar terug zin geven.
Gedreven door een gedeeld verlangen naar verandering hebben deze leraren hun eigen school opgericht en geopend. Sommigen in Molenbeek met de Ecole Secondaire Plurielle Maritime. De anderen in Sint-Gillis met het Lycée Intégral Roger Lallemand. Hoewel ze verschillend georganiseerd zijn, hebben ze gemeen dat het allebei staatsscholen zijn met een actieve onderwijsaanpak voor alle kinderen, van alle achtergronden. Twee scholen waar we geloven dat dit type onderwijs voor iedereen toegankelijk is. Sociale diversiteit, zorgzaamheid, democratie, solidariteit, vrijheid van meningsuiting en het stellen van vragen zijn hier de sleutelwoorden. We staan op het punt om het tweede levensjaar van deze twee scholen mee te maken, waar we leerkrachten en leerlingen zullen ontmoeten die gelukkig en tevreden zijn, verenigd rond een gedurfd en ambitieus project.