Benjamin is verpleegkundige, Aude is danslerares. Zes jaar van liefde verbinden de twee sinds ze elkaar ontmoetten in een club toen Benjamin nog Sarah heette. Zes jaar strijd tot Benjamin eindelijk zijn mannelijke identiteit bereikt, waarvoor hij geleidelijk zijn lichaam verbouwt. Maar hun beider kinderwens gooit hen volledig uit balans en dwingt hen hun plaats in de wereld en hun relatie daartoe opnieuw te definiëren. Ze betreden volledig onbekend terrein als hun enige oplossing voor het krijgen van een kind is dat Benjamin de baby draagt. "Een zeer ontroerende reis die Marie-Castille Mention-Schaar traceert met een nauwkeurige en aandachtige blik, die afwisselend aan de zenuwen rukt en loslaat, zonder enkele momenten van poëzie en harmonie op te geven in de (extra-)alledaagse zoektocht van deze twee personages die vaandeldragers zijn voor de vloeibaarheid van onze tijd." (Cineuropa)
Gender, identiteit, waarheid: A GOOD MAN behandelt het ultieme symbool van vrouwelijkheid en het taboe van het perspectief van een zwangere man.
Benjamin is verpleegkundige, Aude is danslerares. Zes jaar van liefde verbinden de twee sinds ze elkaar ontmoetten in een club toen Benjamin nog Sarah heette. Zes jaar strijd tot Benjamin eindelijk zijn mannelijke identiteit bereikt, waarvoor hij geleidelijk zijn lichaam verbouwt.
Maar hun beider kinderwens gooit hen volledig uit balans en dwingt hen hun plaats in de wereld en hun relatie daartoe opnieuw te definiëren. Ze betreden volledig onbekend terrein als hun enige oplossing voor het krijgen van een kind is dat Benjamin de baby draagt.
"Een zeer ontroerende reis die Marie-Castille Mention-Schaar traceert met een nauwkeurige en aandachtige blik, die afwisselend aan de zenuwen rukt en loslaat, zonder enkele momenten van poëzie en harmonie op te geven in de (extra-)alledaagse zoektocht van deze twee personages die vaandeldragers zijn voor de vloeibaarheid van onze tijd." (Cineuropa)